17 Nisan 2011 Pazar

Feysbuk varmış, Feysbuk yokmuş

Farkettim ki 4 aydır Facebook kullanmıyorum
Belki merak etmişsinizdir diye,bu 4 ayda hayatımda ne değişti onları analiz etmeye çalışıcam...

1. sevdiğim insanları daha çok aramaya başladım.
aslında bu büyük bir yalan. ilk zamanlarda (ve kısmen hala) çoğu kişiyle iletişimim kesildi. ama bana mesaj atan, arayan insanlara hemen cevap vermeye çalıştım. yok ya ona da çalışmadım, bir hafta önce mesaj atan ve hala cevap vermediğim insanlar var. Gördüğünüz gibi sosyal beceriksizliğim konusunda Facebook'un hiç bir etkisi yokmuş.

2.aynı insanları daha çok görmeye başladım.
Yani, zaman olarak belki daha çok arkadaşlarımla birlikteyim ama hep aynılarıyla birlikteyim. Facebook varken, milyon farklı insanla konuşuyordum.

3.arkadaşlarımın doğum günlerini kutlamamaya başladım.
Cevap basit, Facebook hatırlatıyordu doğum günlerini. Bir arkadaşımın doğum gününü kutlamayı unuttum, bi kaç gün önceydi. Hala da aramadım, stres oldum çok fena. Niye hala aramadığımı da bilmiyorum. Keşke görse. Çok üzüldüm. Çünkü o bu tip şeylere önem veren biri.

4.katılınan aktivitelerin fotoğraflarından mahrum kalmaya başladım.
Kimse benim olduğum fotoğrafları maille atıcak kadar böyle üşenmez, böyle ne biliyim benim derdime düşmüş olmadığı için benim sosyal hayatıma dair hatırladığım en son fotoğraf ekim ayından falan sanırım. İtiraf etmek gerekirse, bazı fotoğraflara abimin facebook'undan bakıyorum.

5.eskisinden daha az batak oynuyorum.
Ne batakmış ya, Facebook'u bırakmadan önceki bir kaç ay fena sarmıştım batak oynamaya... Şimdi sadece orta kantin'de oynuyorum.

6.uzun süredir Can Yücel, Küçük İskender şiiri görmedim.
Belki şimdi başka şeyler modadır o alemde, beni kınamayın.

7.derste canım sıkılırsa ekşisözlük'e falan giriyorum.

8. Daha az iğrenç espri yapıyorum.
Yüzyüze ilişkilerde risk almaktan korktuğum için esprilerimi kendime saklıyorum. Hatta onları inşa etmekle meşgulken, birisi bir şey sorduğunda bönbön bakıyorum. Sonra geçip gidiyor.
Espri demişken, Kirv'em All esprimi Facebook'ta yapmıştım, kimse hiç bir tepki vermemişti. Bazen insanları anlamakta zorlanıyorum. Ya siz salaksınız, ya ben.

9.daha mutluyum oh mis, facebook büyük bir yavşaklık falan gibi saçma yorumlar beklemeyin. bazen daha mutluyum, bazen mutsuzum. öyle işte, sıkılıyorum arada... arada çok eğleniyorum, iyi ki kapadım ki yaa! diyorum. Kolay uyum sağlıyorum, o yüzden tekrar açasım yok.

3 yorum:

keremanil dedi ki...

Kirv'em All
bu espriyi yapabilediğine inanamıyorum ve galiba hiç kimsenin de aklına gelmezdi tabii. Senin dışında :)
Bende bi süre facebooktan uzak yaşadım hatta kendimi aştım 6 ay telefon kullanmadım. Ve bende hafiften antisosyal olsamda sanki bazı şeylerin filan tadı ayrı bi güzeldi ya da ben bazı şeylerden kurtulunca kendimi özgür hissettim kim bilir..
Bu arada artık ben kötü espri yapmıyorum ama saçım uzadığı için saçımı kurutunca jim'in saçlarına benziyo.

Uçan İnek dedi ki...

niye açtın o zaman facebook'unu? bence adamına göre muamele yapıyosun.O ara birileri kapatmışsa sen de kapatıyosun birileri açmışsa sen de açıyosun:)

duyguözbağcı dedi ki...

valla çevremde facebookunu ilk donduran bendim gibi bir şey. yani yakın çevremi kastediyorum.
sen de haklısın, özgür irade hakkında uzun uzun konuşabilirim, insan özgür karar verebilir mi falan... lakin hiç gerek görmüyorum.
başörtüsü allahtan gelmiştir lakin öyle değildir...
to sum up, adamına göre muamele yaparım doğrudur, ama bence bu contexte uymamış o deyim. senin dediğin özentilik, işte ne biliyim başka hiç bir şey değil. senin kastettiğin "özentilik".

gülücük falan da koymuyorum, adamına göre muamele yapıyorum. seni hiç sevmedim he valla gıcık mısın nesin. ama aslında sana da sinirli değilim, çok yorgunum ya acıktım bi de stres oldum.
sen beni kafana takma, ama beni tanıyormuş gibi "kapatıyosun, açıyosun" tarzı cümleler kullandın. senı tanıyo muyum?
tanımıyosam da tanışabilir miyiz? feysten ekle beni.
şaka şaka.