7 Eylül 2011 Çarşamba

Tüm Zamanların En İyi Yüz Türk Filmi

Sinema dergisi 15.yıl özel sayısında Türk sinemasının en iyilerini duyuracak. Tabi ki, internette yapılan oylama ile.http://eniyi100turkfilmi.com/ buradan yapabilirsiniz. 350 filmlik listeden 10 film seçmeniz yeterli. Hadi seçimi kolaylaştırmak adına 350 filme indirmişler ama seçim yapmak hala çok zor. Ben oylamaya katıldım fakat hala emin değilim listemden. Yarın başka düşünebilirim çünkü bir sürü film var ve hepsinin yeri apayrı. Ama naçizane, belirli sebepler çerçevesinde bu yaptığım seçimleri sizlerle paylaşasım geldi. Ayrıca yorum olarak kendi tavsiyelerinizi veya listelerinizi yazabilirsiniz. Kafa açıcı olabilir.
(oylamada bir de filmleri 10'dan 1'e puanlamamızı istiyorlar ama ben sizlerle alfabetik sırayla paylaşıyorum.)

Adı Vasfiye-Atıf Yılmaz














      Ağır Roman-Mustafa Altıoklar




















         Eşkıya- Yavuz Turgul


        Not: Sinemada izlediğim ilk film olduğu için torpil yapmış olabilirim. Bir de    keşke Yavuz Turgul hep böyle filmler çekseydi. Av Mevsimi gibi değil.














   Hacivat ve Karagöz Neden Öldürüldü?- Ezel Akay


Not: Ezel Akay bu ülkede desteklenmesi gereken azınlıktan biri.














                Kosmos- Reha Erdem
  Not: Elimde olsa Reha Erdem'in başka filmlerini de koymak isterdim.
















                   Küçük Kıyamet-Taylan Biraderler


       Not: Türk sineması için ilginç ve başarılı bir iştir. İlker Aksum oyunculuğuyla yardırır.







                 Züğürt Ağa- Nesli Çölgeçen        


















 Selvi Boylum Al Yazmalım- Atıf Yılmaz


  Not: Klasik.










                  Sevmek Zamanı- Metin Erksan


      


















                 Yumurta- Semih Kaplanoğlu
 Not: Başarılısın başarılı. Tüm üçlemeyi koydum farzediyorum.









Hiç yorum yok: