18 Ağustos 2010 Çarşamba

Tespit

Film izlerken bir şeyler yemeyi ve özellikle patlamış mısır yemeyi ilk kim çıkardı? Hani bari sessiz yenilebilecek birşey olsa yine iyi.
Biri mısır yerken hele kendim mısır yerken ben odaklanamam ki filme. Odaklanamıyorum da zaten. Baksana bu sıcak yaz gününde bunu dert edindim kendime.
Bir de frigo olayı var. Ben hiç film izlerken frigo yemedim, normalde de yemedim hiç.
Bunlar garip şeyler. Şuan azalsa da frigo sinemayla özdeşleştirilmiş birşey mesela.

Bir yiyecek veya içeceğin bir olayla veya etkinlikle özdeşleşmesi çok garip. Biri ölünce helva yapmak gibi. Ya da doğum gününde pasta kesmek gibi(ne yani ben kadayıf alıp mum dikemez miyim). Hurmayı sadece ramazanda yeyişimiz gibi.

Bi de bu konudan biraz uzak bir şey olucak ama. Hani eminönünde falan çok satılan çember şeklinde hamur tatlısı var ya. O nam-ı diğer kerane tatlısı mesela. Bak bi düşün o ismin sebeplerini insana çok mantıklı geliyor, amaca uygunluk açısından.

Ama sinemada mısır yemenin böyle bir mantığı yok işte.

7 yorum:

StummScream dedi ki...

Bu yüzden doğum günüm de ev'e profiterol alınır =D

Mısır olayı nasıl oturmuş bilmiyorum ama o mısırları yiyip elini koltuklara süren insanların var olduğundan şüphem yok. Evet artık titizlik abidesi olan kimse bu yorumdan sonra sinemaya gitmeyecek hahahaaha =D

Bu arada patlamış mısırda da favorim şekerlidir. Denenmediyse denenmelidir.

duyguözbağcı dedi ki...

şekerli patlamışmısır mı? çok hoş şeyler uyanmadı zihnimde. :D

Küçükken babam sinema koltuklarına iğne koyuyolarmış uyuşturucu veriyolarmış diye korkuturdu. Söylediğin ondan daha soğutucu cidden..:D

mosquito dedi ki...

Benim de çok takıldığım konudur, bu tür şeyleri kimlerin başlattığı.Hep merak etmişimdir özellikle helva meselesini.Bir kaç yetişkine sorduğumda mantıklı bi cevap alamamıştım. :)

Ayrıca şekerli mısır annemin ürettiği bi şey sanıyordum başkaları da yapıyormuş meğer :D

duyguözbağcı dedi ki...

yakında şekerli mısırı bilmeyen bi tek ben kalıcam. o ne ya :D

Burak Özkan dedi ki...

Olaya çok soğuk dalıcam belki ama kapitalizmin ürünlerinden biri diyebiliriz bir bakıma. Simgeleşmiş bir durumda; ben de açıkçası pek bir bağ kuramıyorum. Ancak insanın 'ölüm' gibi bir meseleden sonra yemek yemesi ile ilgili psikolojik açıklamalar yapılabilir herhalde. :)

Bir 'sindirme' biçimi olabilir belki. Yiyecek birçok açıdan zaten o görevi görür; özellikle tatlılar. E helvada da şeker var; kimyasal sebepler... Helvayı da, eski zamanlara ait bir besin olarak ele alırsak; geleneğin 'cuk' diye oturmasının sebebini anlamak da pek zorlanmayız herhalde. Ama tabi bunlar varsayımlar; dinsel açıdan açıklaması var mı bilemem.

Şekerli mısıra gelirsek, o ne lan? :D
Tereyağlısını biliyorum; sarı sarı oluyor ama şekerlisi nedir?

incredo dedi ki...

merhaba,bloğunu inceleme fırsatını yeni buldum.
şu eğlencelik diye tabir ettiğimiz ayçekirdeğinin daha keşfedilmediği yıllarda insanlar mısırla eğleniyolarmış.en azından anneannem küçükken hep mısır patlattıklarını anlatırdı.ve sinema da bir eğlence unsuru görüldüğü için insanlar double zevk yaşamak adına mısır ve sinemayı birleştirmişler diye tahmin ediyorum =)

not:yarımbirocker kelimesine dikkat ettimde 2 anlam yükledim.
bu yarim/sevgilim bi rakçı mı
yoksa
yarım kalmış bi rakçı mı
kastedilen
aydınlatırsan sevinirim =)

duyguözbağcı dedi ki...

@BurakÖzkan: Tatlı yiyelim,tatlı konuşalım sözünün altında yatan sebeplerle paralel olabilir ölen birinin ardından helva yeme ritüeli. Belki de ölenle olan tatlı anıları anımsatmak amaçlı falan. Bu yiyecek özdeşleştirme konusunda dediğin gibi kapitalizm ve yerleşmiş görenekler (belki de din) çok etken.

@incredo: hoşgeldin=). Eski yılları düşünüyorum açık hava sinemaları falan, mesela bir Tosunpaşa izlerken mısır yemek güzel olabilir. Ama Selvi Boylum Al Yazmalım'la gitmez. :D
Bir de yarimbirocker'a gelirsem. Blogu ilk açtığımda bu bir kaç anlamla ilgili bir yazı yazmıştım hatta.
Henüz rocker bi yarim yok.
Yarım bi rocker olduğum anlamıysa altta yazacağım esas anlamının yanında bir bonus mahiyetinde.
=>Esas manası benim her şeyi yarım bırakma huyum. =)